Gamla skämt och treårskalas igen

Idag är jag fortfarande hemma och är skruttig. Efter frukosten öpnnade jag det stora fönstret i mitt rum på vid gavel, bredde fem digestivekex med cream cheese och satte på P3 poppulär på radion. Innan jag kröp ner i sängen letade jag rätt på några gamla fotoalbum med bilder från när jag och Disa var små. I en av lådorna med alla bilder ligger en anteckningsbok som jag känner igen, som jag har tittat i förut. Det är en dagbok som mamma och pappa skrev till mig och Disa under 1992 och -93. Jag tror jag har läst de förta texterna någon gång tidigare men nu läser jag alla texter. 
Vi har inga videoband med filmer från när vi var små att titta på och minnas med. Bara fotografier, så jag vet hur jag såg ut men inte hur jag rörde mig, pratade, betede mig och uttryckte mig. Att läsa det här känns på något sätt väldig tillfredställande. Texterna från 92 är fina kärleksförklaringar till två söta flickor jag inte har något eget minne av men som är jag och Disa.

Stax inna jul drar Vilma sitt första skämt. Du kom in och väckte oss med nyheten: " Jag har kissat i sängen." När vi skrämda flög upp började du att skratta och slog avväpnande med armen: "neeej!" Vi skattade mycket och sedan har Vilma vibbat med sitt "Neeej" hela julen.

Idag berättade Disa en saga:
"Det var en gång en pojke som hette jag. - Och jag var söt!

När jag läser texterna från 93 börjar jag få egna bilde till det jag läser, - jag minns! Och när jag kommer till om vilka som kom till och vad jag fick på mitt 3-årskalas minns tydligt jag att jag står på en stol vid matbordet och öppnar en present som fortfarande är den finaste present jag fått! -  En Pippimålad kondisbricka med saftglas och en korg minibiskvier. Allt är uppdukat på brickan och inslaget i mängder av sellofan. 

Kondisbricka

Jag minns. Jag har haft fel fram till idag, jag minns när jag var liten.



Kommentarer
Postat av: Em

Jag får känslan av att det är underbart att läsa do mdär texterna om det handlar om en själv =)

2008-01-13 @ 21:15:28
Postat av: Sarah

åh, jag älskar ditt sätt att skriva. Du skulle bra gärna få skriva en bok någon dag. Den skulle antagligen vara en favorit. Eller, jag vet att den skulle vara det.

2008-01-14 @ 18:46:31
URL: http://lostdetective.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0