She Came In Through The Bathroom Window

Jag stannade hemma från skolan idag och vilade mitt huvud. Pappa var också ledig så jag följde med som smakråd när han köpte julklappströja på NKs rea. Han blev väldigt stilig. Sen gick vi till R.O.O.M och letade inspiration till mitt rum som ska fixas och bli åh så fint.
När jag var liten älskade jag  R.O.O.M, och på lågstadiet var det bland det bästa jag visste att få följa med mamma och pappa när dom gisk dit och kollade på möbler. Det var som att gå runt på ett gigantiskt lyxhotel, och att man dessutom fick provsitta alla stolar och prov ligga alla sängar var underbart. Jag och Disa gick, inte sprang utan gick runt och lekte att vi precis hade gift oss och skulle köpa möbler till våra nya lägenheter. 
När det sen visade sig att en pappa till en tjej i min klass, Julia, var delägare i R.O.O.M var det, det enda jag pratade om i veckor hemma. Jag var så avundjuk på Julia(hon hade sina födelsedagsklas på R.O.O.M!!!) och hennes lägenhet. Lägenheten var så perfekt inredd, till och med barrummen var liksom verkligen genomtänkt inredda. Med tusenkronors-lakan från Lexington och designade fåtöljer i barnstorlek. i köket hade dom en riktig bardisk av oljad ek med riktiga, tygklädda barstolar med sitsar och ryggstöd som var mjuka och en köksö av likadan oljad ek med en jättestor spis. Det allra bästa var badrummet, som hade värme i golvet och jag var såklart helt fixerad vid värmen i golvet. Jag gick väldigt mycket på toaleten när jag var hemma hos Julia och jag tvättade händerna jättelänge med deras citrontvål som luktade så mycket Paris, åh lyckliga minne!
Sen i trean flyttade Julia till Göteborg och tog badrummet med sig. 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilmis, du skriver så fint. Nu vill jag också flytta in på R.O.O.M, närjag tänker efter.. vet jag inte ens om jag har varit där? äh, du får ta med mig dit! Hoppas att du kommer till skolan imorgon, det är lite (mycket) tomt utan dig! Puss

2008-01-09 @ 20:20:27
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: Marika

kan bara instämma med sarah:D fortsätt
bacio

2008-01-10 @ 20:17:55
URL: http://ramaskri.blogg.se
Postat av: Em

Välkommen till bloggens värld Vilma!

Det är riktigt du, du har alltså älskat inredning i princip hela dit liv =D

2008-01-13 @ 21:13:30
Postat av: Anna - från din klass :)

du har verkligen talang i hur du skriver, du skriver vädligt vackert. Jag vill läsa en bok av dig i framtiden ;) , vi ses snart! Kramar

2008-01-23 @ 21:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0