Jag är tom men vill ändå

Jag är helt tom.
Men vill ändå skriva, jag vill berätta hur jag känner och mår men det går inte.
Jag vill men det går bara inte. Mycket av det jag vill göra går inte,
och det jag har tänkt ut om framtiden går kanske inte heller. vem vet?
 "Det här är den smällen man får ta helt enkelt, men du får ju uppleva så mycket iallafall."
Säger läkarna och ler försiktigt, när dom lite försiktigt svarar på frågan om hur frisk jag kommer bli.
Och sen säger nästa läkare att jag kommer bli frisk och läkaren efter också och sen säger nästa läkare att jag inte kommer bli helt frisk och jag hänger bara inte med alls, och mamma får info från nån och sen har pappa pratat med nån och ibland fattar jag inte alls.
Ibland fattar inte jag ett skit!
Jag tror att jag bara måste vänja mig vid att jag ibland inte fattar ett skit,
men det är svårt att förstå, vänja sig vid och acceptera.
Men även detta får jag väl förstå och acceptera. Precis som en av mina läkare säger "bara acceptera det och sen stoppa det i bakfickan, det viktiga är bara att man inte glömmer att det ligger där! För rätt som det är kommer det upp igen och då blir man jätteledsen och jättedeppig igen".
När han sa så kunde jag inte sluta tänka: "Men om man har klänning då, hur gör man då? Var stoppar man det då när man inte vill ha det uppe?"

Kommentarer
Postat av: cyan

Hej! Vad fint att få läsa dina texter igen.

Jag kanske inte alls kan förstå egentligen hur du mår och känner, men jag tycker ändå att dina ord säger så mycket. Framförallt tycker jag du skriver så bra!! Din sista mening ,lyser av en svart humor som på något sätt ger ljus till det mörka. Fortsätt skriv, det måste ju vara ett bra sätt att få ur sig en massa känslor. Är det inte dessutom bra att kunna gå tillbaka och läsa om minnet sviktar t.ex.? Jag håller i alla fall tummarna för dina framsteg.

2008-09-25 @ 12:02:43
URL: http://cyan-modig.blogspot.com
Postat av: Maria Theander

Hej, Wilma! Hittade denna sida via Veras blogg. Vill bara säga att jag tycker du skriver enormt bra. Det känns bra att läsa om vad du går igenom. Man har så många frågor!

Sköt om dig och hälsa familjen.

Kram Maria

2008-09-27 @ 13:59:04
Postat av: Pow

Yup, Det är Annas kamera (tror det är nån Nikon) och jag vill så gärna ha en!



Håller med de som kommenterat ovan. Tittar efter dig i skolan och har frågat Amanda. Hoppas du mår så bra som är möjligt.. Vad det än är så är det bara att höra av dig!

2008-09-28 @ 14:49:41
URL: http://lockedinneverland.blogg.se/
Postat av: POW

Ja, det är jag på bilderna:) Kul att du gillade dom! Okej, men då kanske vi ses i skolan då! =)

2008-09-28 @ 21:40:26
URL: http://lockedinneverland.blogg.se/
Postat av: Mathilda

då antar jag att man stoppar dom i bh:n...

2008-10-05 @ 22:32:39
Postat av: Challe

Usch, vad jobbigt det låter.



Vi var och fikade på ett litet fik, nästan konditori, på linnégatan mellan nybrogatan och sibyllegatan. Jag åt youghurt med hallon, och Cicci åt prinsesstårta :) rekommenderas varmt!

2008-10-17 @ 22:03:33
URL: http://cactus.blogg.se/
Postat av: Paula

Kul det var att se dig!

2008-11-08 @ 16:03:39
URL: http://lockedinneverland.blogg.se/
Postat av: Sarah

tack för igår! jag hoppas verkligen att allt ska gå bättre och bättre. tänker så mycket på dig (sluta adlrig skriva, för du gör det så fantastiskt)

2008-12-06 @ 13:46:49
URL: http://lostdetective.blogg.se/
Postat av: Vera

Hej! jag vill läsa mer av dig vilma! du skriver ju så himla bra!

2009-11-01 @ 23:59:42
URL: http://veralekermedlera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0